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Ruby Sanctum

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Harley Quinn
view post Posted on 23/11/2010, 09:46




* Saviana Ragefire
Health: 14 Milioni (25-man), 4 Milioni (10-man)
o Tank: dovrà tenere il boss girato in modo da evitare che il resto del raid prenda i vari breath.
o DPS: normale posizionamento adiacente al boss evitando di stargli di fronte.
o Healer: AOE AOE AOE
Questo combat è abbastanza semplice, quasi un tank and spank con una limitata dose di strategia. Saviana periodicamente andrà in enrage, serve quindi un hunter pronto con Tranquilizing Shot. Può anche usare una sorta di nova, è consigliabile che tutti i componenti del raid stiano abbastanza sparpagliati (10 yard). Occasionalmente prenderà il volo e lancerà Conflagrate su 2 (nella versione 10-man) o su 5 persone (nella versione 25-man) provocando un fire DoT a loro e a tutti i player vicini. Sarà quindi necessario che le persone designate si spostino velocemente dal raid prima di subire il Conflagrate.

* Baltharus the Warborn
Health: 11 Milioni (25-man), 3 Milioni (10-man)
o Tank: il boss va posizionato lontano dal raid in modo da evitare i suoi attacchi frontali, idem per l'immagine.
o DPS: attenti ai cleave frontali.
o Healers: attenti al periodico whirlwind della copia.
Baltharus ha due abilità principali: una sorta di Blast wave che provoca un knock back in raggio melee, la capacità di poter evocare una mirror image. La blast wave non sarà un grosso problema e il suo danno potrà essere facilmente curato. L'immagine invece è leggermente più impegnativa in quando avrà le stesse abilità del boss oltre a un potente whirlwind. L'off tank dovrà immediatamente prenderla e andrà uccisa il prima possibile. E' una buona idea mettere un mark sul Baltharus originale per distinguerlo meglio dalle sue copie.

* General Zarithrian
Health: 11 Milioni (25-man), 3 Milioni (10-man)
o Tank: il boss va tenuto, come sempre, girato rispetto al raid. Gli add andranno presi dagli off-tank assegnati.
o DPS: i Ranged Dps dovrebbero concentrarsi sugli add, mentre i melee sul boss.
o Healer: AOE
Zarithian ha solo due attacchi. Il primo è un fear AoE simile all'Intimidating Shout del Warrior. Quindi pronti ad usare in modo appropriato i vari tremor totem, fear ward e qualsiasi altra cosa in grado di potervi liberare. Inoltre può evocare degli add in grado di fare un attacco AoE che può essere interrotto.


Il BOSS: Halion
Health: 45 Milioni (25-man) / 18 Milioni (10-man)

Prima di cominciare
- Sebbene non siano necessari al fine del compimento dell'istanza, è consigliato l'uso di buff di resistenza al danno Fire e Shadow per alleviare il compito degli healers.
- Assegnate solo 2 healer per i dispell. Un healer per il Reame Fisico e un healer per il Reame Twilgiht
- Assegnate un tank per il Reame Fisico e un healer per il Reame Twilgiht
- Dividete i DPS in due gruppi in modo che sia bilanciato il DPS totale di ciascun gruppo, cercando di tenere tutti i melee insieme ad alcuni ranged nel gruppo del Reame Twilgiht e i restanti ranged invece assegnateli al Reame Fisico.

Regole generali comuni alle tre fasi

* Tanks: Tenetelo girato rispetto al raid in modo da evitare gli attacchi frontali.
* DPS: I DPS possono stargli dietro o di lato, i melee DPS dovrebbero stargli di lato per evitare i colpi di coda ed il cono d'attacco frontale.
* Healers: State lontani dagli attacchi a cono frontale.

Strategia Fase 1 (100%) - Reame Fisico

* Posizionamento iniziale: Quando l'incontro ha inizio Halion summona un muro di fuoco attorno a se stessa, quindi è necessario assicurarsi che tutto il raid sia raggruppato prima del pull, altrimenti qualcuno rimarrà fuori dal cerchio di fuoco.
* Attacco speciale: Halion summona delle palle di fuoco che cadranno dal cielo. Il luogo in cui tali palle di fuoco cadranno sarà evidenziato con un effetto grafico sul terreno. Basta spostarsi da tale zona. Quando le palle di fuoco colpiscono il terreno esplodono e diventano delle scie di fuoco: spostatevi in modo da evitare di prendere danno da queste scie.
* Attacco speciale: Halion casterà il Mark of Combustion. Quando questo mark è dispellato, rilascerà una scia di fuoco sotto il giocatore che aveva quel debuff. Quando un giocatore ha il Mark of Combustion deve correre lontano dal raid e solo quando sarà lontano deve essere dispellato. Più tempo ci si mette a dispellare questo debuff, più grande sarà il percorso che farà poi il fuoco, quindi il tempismo è la chiave di questa meccanica.
* E' imperativo che solo l'healer designato per il Reame Fisico dispelli il Mark of Combustion, in modo tale che nessun fuoco si propaghi all'interno del raid.
* 75% di vita: La fase 1 ha fine quando Halion raggiunge il 75%

Strategia Fase 2 (75%) - Reame Twilgiht

* Durante questa fase apparirà un portale in cui l'intero raid deve entrare.
* Attacco speciale: Halion casterà periodicamente il Mark of Consumption, che si comporta proprio come il Mark of Combustion di fase 1, eccetto per il fatto che fa Shadow Damage. Come in fase 1 i membri del raid devono correre lontano dal gruppo prima di essere dispellati.
* Anche in questo caso è imperativo che solo l'healer designato per il Reame Twilgiht dispelli il Mark of Combustion quando il player col debuff è lontano dal gruppo.
* Attacco speciale: La cosa più importante in questa fase sono gli Shadow Orbs. Due di essi si muoveranno a cerchio sui bordi del recinto di fuoco che vi circonda. Periodicamente queste orbs si uniranno con un raggio, raggio che fa abbastanza danno da uccidere qualunque giocatore dovesse trovarsi nel mezzo. Per questa ragione tutto il raid, tank inclusi, deve costantemente ruotare mantenendo una debita distanza da queste orbs in modo da evitare di prendere danno.
* 50% di vita: Fase 2 ha termine quando Halion raggiunge il 50%

Strategia Fase 3 (50%) Reame Fisico e Reame Twilgiht

* Al 50% si aprirà un nuovo portale. A questo punto Halion esisterà sia nel Reame Fisico che nel Reame Twilgiht.
Bisogna dividere il raid in partenza in modo da uccidere Halion in entrambi i reami. E' particolarmente importante che il DPS sia bilanciato nei due reami. Se Halion non viene ucciso alla stessa velocità in entrambi i portali, entrerà in uno stato di fade in uno dei due reami e comincerà a riacquistare vita.
* E' consigliabile tenere i DPS ranged nel Reame Fisico (quello di fase 1) e tenere i DPS melee nel Reame Twilgiht (quello di fase 2) in quanto per i melee è più facile fare dps muovendosi nel girare attorno al raggio. Ad inizio fase 3, quindi, i DPS ranged dovrebbero utilizzare il portale, mentre i melee dovrebbero restare nel Reame Twilgiht, questo purché il DPS resti bilanciato.
* Durante la fase 3 nei due reami la tattica è la stessa delle due fasi precedenti fino alla morte del boss. Chi è nel Reame Fisico dovrà seguire la strategia di fase 1, chi è nel Reame Twilgiht dovrà seguire la strategia di fase 2.
* Meccanica di fase 3: Durante la terza fase Halion avrà un buff chiamato Corporeality. Questo buff inizia con un valore di 50%, che è il valore di equilibrio. A seconda di come varia questa percentuale, Halion riceverà e farà più danno in un reame e specularmente riceverà e farà meno danno nell'altro. Facendo danno su Halion in un reame questo buff diminuirà ed aumenterà nell'altro reame. Se non viene ristabilito il valore di equilibrio del buff Corporeality (50%), Halion comincerà a svanire in uno dei due reami e recupererà velocemente vita.
* Chiave del successo di fase 3: E' di vitale importanza per la riuscita di questa fase che i due gruppi di DPS si coordinino in modo tale da mantenere il Corporeality sempre intorno al valore di equilibrio pari al 50%.
 
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gelidalama
view post Posted on 23/11/2010, 13:49




Ruby Sanctum - Strategy and Tactics Guide

Last Updated on Friday, 09 July 2010 12:54 Written by Cybac

WoW Guides - Ruby Sanctum - Strategy Guides
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The Ruby Sanctum - Strategy and Tactics Guide

Hi all and welcome to the Crusaders Coliseum Quick Guide to the Ruby Sanctum. This guide is in a Beta state, meaning that the encounter is not yet on the live servers and therefore the guide is subject to change and some innacuracies. I've taken as much as I can from the PTR and various other sources to make sure this will prepare you for 3.3.5 and the release of the Ruby Sanctum and its final boss, Haliion. I recommend you check back often for updates!

LAST UPDATE: 09/07/2010 @ 13:23 GMT.
Location: The Ruby Sanctum
Trash - Invoker, Assaulter, Elite, Commander
Mini Bosses
Saviana Ragefire
Baltharus the Warborn
General Zarithrian
Final Boss
Halion
The Ruby Sanctum Strategy and Tactics Guide: Trash

Within the Ruby Sanctum you will encounter 4 basic types of trash mobs. These are Commanders, Assulters, Invokers and Elites.

First off I will cover the Charscale Elites, because quite frankly they dont seem to do much. All you need is a decent amount of healing on the tanks and good DPS to nuke them and they should fall like stones.

It is absolutely vital that you take out the Charscale Invokers fast and ensure they are interrupted. if they are allowed to cast/channel they will produce a Fire Nova which will knock anyone caught in the damage back a fair distance (think at least 20 yards). As you can imagine missing an interrupt in melee range results in the melee being knocked back and thus too far away to get back in time for the next interrupt and a nightmare of a catch 22 situation is born.

Ruby Sanctum Tactics lesson 1 - ALWAYS INTERRUPT THE CHARSCALE INVOKERS.

Ruby Sanctum Assaulters have a Frontal Cleave ability and will need to be tanked facing away from the raid, this will also mitigate their other ability which is a Shockwave'esq type stun.

Ruby Sanctum Tacics lesson 2 - ALWAYS TANK CHARSCALE ASSAULTERS FACING AWAY FROM RAID.

Charscale Commanders have to be cc'd on the pull and/or seperated from any other mobs.

The Charscale Commanders will do a massive buff on all mobs in his vicinity, this isnt an Aura but is actually cast straight after the pull of that group and as such you should use some CC to initiate the pull and keep the Commander tied up. I'm yet to compile a list of which CC works on him, i will update as soon as I can, I do know that a Druids Hibernate does work. Freezing traps are another excellent form of CC for the Commanders. So far we have sap, roots, hibernate, fear, cyclone, freezing trap, and a ton of other CC. Honestly though, just have your off tank pull them somewhere further away so the buff doesnt hit the rest of the mobs and nuke them last.

Ruby Sanctum Tactics lesson 3 - CC CHARSCALE COMMANDERS OR PULL THEM A GOOD DISTANCE AWAY FROM PACK


Just like in Obsidian Sanctum once the trash is clear it's now time to take out the 3 Minibosses.

The Ruby Sanctum: Saviana Ragefire Tactics and Strategy Guide

Boss Health: 25 man = 14 Mill, 10 man = 4 Mill

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Tank: Face boss away from raid.
DPS: Stay behind her at all times.
Healers: Plenty of healing on her air phase the DPS will take a lot of splash damage.

Raid Leader Remember: Spread out by at least 10 yards and watch for her Nova. As usual dont stand in front of her as she has a frontal cone shaped AoE. Watch for the Air Phase in which she will conflagrate 5 (2 in 10 man) people, Healers be ready to respond and those targetted move out the raid.

The Ruby Sanctum: Baltharus the Warborn Tactics and Strategy Guide

baltharusthewarborn-214x300

Boss Health: 25 man = 11 Mill, 10 man = 3 Mill

Tank/Offtank: Face boss away from raid / Pick up mirror image add and tank AWAY from raid
DPS: Nuke
Healers: Watch positioning and stay away from the Whirlwind and cleaves.

Raid Leader Remember: Periodically Baltharus will spawn a mirror image of himself, this image has all of his normal abilities plus a nasty WHIRLWIND, your Off Tank MUST pick the mirror image up quickly and move him away from the raid where it should be DPS'd down. An alternative method is just to have your DPS focus the main boss and go for a fast nuke, experiment and see what you prefer.


The Ruby Sanctum: General Zarithrian Tactics and Strategy Guide

generalzarithrian-300x279

Boss Health: 25 man = 11 Mill, 10 man = 3 Mill

Tank/Offtank: Face boss away from raid / Pick up adds/ Might need 3 tanks or at least some Misdirect.Tank swap at 2-3 stacks of the debuff
DPS: Stay behind him at all times.
Healers: MT needs to be topped off all the time, fears at the wrong time can make it easy to drop a tank. Dont forget to topup your add tanks as well.

The biggest factor in this fight is the Fear, a Tremor Totem or Fear Ward is good here and will make a massive difference. I recommend that you assign 1 tank to the right add and that is the tank that also swaps with the tank on the boss at 2-3 stacks of cleave armor. If you dont do this your tanks armor will become virtually useless and your healers wont be able to keep them alive. Off Tank(s) MUST pick up the adds from the two side entrances fast where all RANGED DPS MUST NUKE ADDS. MELEE DPS WILL FOCUS ON GENERAL.
The Ruby Sanctum: Halion Strategy and Tactics Guide
Halion - Boss Health: 25 Man = 45 Million, 10 Man = 18 Million

Halion


HALION PHASE 1 MECHANICS

Halion has 3 phases, a straight forward mechanic and plenty of abilities. Once you understand the fight it's not as hard as it looks. First of all as usual remember she is a Dragon and she has a frontal cone shaped AoE FLAME BREATH so dont stand in front of her.

She also has a fire ball like ability called METEOR STRIKE that will hit the ground and spread fire, you can see where it will land as there will be a marking on the floor before it hits, simply move out the way and watch for the lines of fire that come afterwards.

The third mechanic/ability involves the player getting a DEBUFF this player needs to RUN AWAY from the raid team, get the debuff removed by a player and will then drop AoE on the floor, the longer the debuff lasts before being cleansed the bigger the NASTY SHITE. So easy to remember, Get Debuff = Run Away and shout out for a cleanse. So far we have found the debuff can be cleansed by a Druid, Mage and Priest.
HALION PHASE 2 MECHANICS

At 75% health Halion will vanish and everyone will need to head into the Void Portal, once inside you will start phase 2. Good co-ordination is absolutely VITAL at this point, you MUST let your tank enter the portal first otherwise you'll see people getting battered.

Void Zones that spawn in this realm have a slowing effect on the player, so while your trying to dodge beams (see below) your actually getting slowed down as well. Best idea? Dont stand on one.

Once inside the portal there will be constant AoE damage to the raid and also at periodic times 2 orbs will spawn that arc beams to Halion, the tank will need to rotate the boss so that the raid orbs and beams are at Halions tail, it's the only safe place as the DPS will be at the sides and the tanks at the front. You MUST move out of the way of these beams and not get caught in the Cleave or Cone Breath. Getting touched by one of these beams is insta death (Ok i've been pulled up for being over dramatic by Alapicia! /grin. Actually it does 10k a tick but still, it bloody hurts), you have been warned!!
HALION PHASE 3 MECHANICS

At 50% you will need to send half your DPS and heals along with at least one tank out through the NEW portal and back into the physical realm, this team will tank, heal andl DPS her from the other realm. At this point its basically balancing the dps both inside and outside the portal to make sure that she stays in both states thus allowing all your DPS to take her down. If you dont have two DPS teams running, one inside and one outside the portal then Halion will begin to fade to the other realm where she can regenerate, so it's vital your DPS teams are balanced well.

You MUST keep the DPS balanced. The threshold is 8%, any larger difference will result in Halion retreating to one realm and she will begin a regeneration mechanic where she gains the HP you have been working hard to remove.

During Phase 3, those outside will deal with Phase 1 mechanics and those inside will deal with Phase 2 mechanics.

RAID LEADER REMEMBER: Combat Res can only be performed in the Physical Realm, any raider getting killed will automatically have their corpse returned to the Physical Realm. Balance your DPS properly, failure to do this will result in a wipe from Halion regenerating.

Please remember folks this is early days and this guide WILL change and be updated whenever something new comes to light

Good luck everyone and all the best,

Cybac.


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1 replies since 23/11/2010, 09:46   3032 views
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